Unijne prawo już w 2001 r.
Kolejny etap rokowań z Komisją Europejską
Unijne prawo już w 2001 r.
MAREK ŻYLICZ
Jeżeli polski przewoźnik lub przewoźnicy nie umocnią się przez sprywatyzowanie, dokapitalizowanie, uzupełnienie floty, musimy się liczyć z poważnym zmniejszaniem udziału w przewozach i pogorszeniem bilansu z UE w sektorze lotniczym.
Komisja UE prowadzi rokowania z 10 państwami stowarzyszonymi oraz Islandią i Norwegią w sprawie ustanowienia Wspólnego Europejskiego Obszaru Lotniczego (WEOL). Wielostronna umowa ma wprowadzić stosowanie unijnego prawa lotniczego w tych państwach już od początku 2001 r., niezależnie od terminu przyjmowania nowych członków wspólnoty.
Komisja dąży do przyjęcia tego prawa możliwie bez regulacji przejściowych. Chodzi tu przede wszystkim o zwiększenie ekspansji przewoźników państw UE. Partnerzy widzą jednak potrzebę pozostawienia pewnego okresu na zmiany własnego prawa lub na przystosowanie się przewoźników, aby zmniejszyć ryzyko ich wyeliminowania z rynku.
Trzeba się przygotować
Polska (wraz z Polonią) reprezentuje blisko 40 proc. potencjału rynkowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta