Dwie twarze obrazu
"Światło Wenecji" w świetle naukowych badań
Dwie twarze obrazu
Na wystawie można kontemplować urodę obiektów i przy okazji dowiedzieć się, jakie znaczenie dla sztuki miała kiedyś wiedza praktyczna
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Do tej wystawy warszawskie Muzeum Narodowe przygotowywało się przez prawie pięć lat. Pokaz zatytułowany "Serenissima. Światło Wenecji" będzie dostępny dla publiczności do końca tego roku. Prezentacja jest wyjątkowym wydarzeniem muzealniczym - w atrakcyjny i popularny sposób uczy innego spojrzenia na obrazy. Trzydzieści pięć dzieł weneckich mistrzów z kolekcji stołecznego muzeum poddano rozmaitym badaniom i zabiegom konserwatorskim, a efekty tych dociekań przedstawiono widzom.
Obok pięknych obrazów szkoły weneckiej powstałych między XV a XVIII stuleciem, wyeksponowano plansze z rentgenogramami, zdjęciami w świetle UV, IR, autoradiogramami i powiększonymi pod mikroskopem zdjęciami próbek farb. Wszystko to opatrzono klarownym komentarzem, odsłaniającym przed zwiedzającymi tajniki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta