Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec historii

25 kwietnia 2000 | Moje Auto | TC

BESKID

Ostatnia polska konstrukcja motoryzacyjna?

Koniec historii

Beskid to robocza nazwa nadana siedmiu przedprototypom samochodu miejskiego, skonstruowanego na początku lat osiemdziesiątych przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. - Była to przymiarka do samochodu o małym współczynniku kształtu, małej masie i dużej zdolności przewozowej - mówi dr Wacław Hepner z Zakładu Samochodów Politechniki Opolskiej, opiekujący się jedynym sprawnym technicznie i użytkowanym egzemplarzem Beskida.

Miał to być samochód porównywalny klasą z Fiatem 126p, jednak znacznie przewyższał go pod względem walorów użytkowych. Mimo stosunkowo skromnych rozmiarów, pojemność wnętrza tego pojazdu jest porównywalna z Polonezem. Jednobryłowe nadwozie wyposażone zostało w tylne drzwi, pozwalające na wygodny dostęp do bagażnika, który po złożeniu oparcia tylnego fotela można znacznie powiększyć.

Do atutów konstrukcji należy zaliczyć bardzo niski współczynnik kształtu nadwozia (Cx = 0,29). - Mówiło się, że punktem wyjścia do obrysu nadwozia był profil skrzydła szybowca i rzeczywiście, gdyby dokładnie przyjrzeć się, to coś z tego zarysu można by tam odnaleźć - uważa dr Wacław Hepner. Samochód...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1995

Spis treści
Zamów abonament