Mandaty, kolegia, sądy
Nieuczciwa konkurencja
Mandaty, kolegia, sądy
Złe oznakowanie produktów oraz niewłaściwa reklama to najczęstsze rodzaje nieuczciwej konkurencji. W 1999 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystosował 132 wezwania do zaniechania takich czynów, tj. prawie dwukrotnie więcej niż w 1998 roku, a inspekcja handlowa wystawiła ponad 20 tys. mandatów i skierowała 2 tys. wniosków do kolegiów na łączną sumę około 2,5 mln zł. W 1999 roku urząd skierował do sądu 4 pozwy przeciwko firmom, które stosowały reklamę zakazaną oraz wprowadzającą w błąd. Obecnie toczy się 10 takich procesów.
Jak wykazały kontrole inspekcji handlowej, blisko co trzeci artykuł przemysłowy i co piąty żywnościowy wśród oferowanych do sprzedaży w 1999 roku był nieodpowiednio oznaczony. Spośród przemysłowych - zastrzeżenia te najczęściej dotyczyły wyrobów dziewiarsko-tekstylnych.
- Bez prawidłowego oznaczenia krajowe produkty mają mniejsze szanse konkurowania z unijnymi na rynku krajów "15", a także polskim. Masa importowanych towarów w polskich sklepach sprawia, że klienci mogą, kierując się informacjami na metkach,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta