O 600 kilometrów mniej
Rząd zmienia plany
O 600 kilometrów mniej
KRZYSZTOF GRZEGRZÓŁKA
Program budowy autostrad płatnych zaczęto realizować w 1994 roku. Umożliwiła to ustawa, która zakłada budowę i eksploatację dróg przez prywatne spółki w systemie BOT (Build-Operate-Transfer, czyli buduj-eksploatuj-przekaż). Wydano trzy koncesje. Dotąd jednak nie powstał w tym systemie ani jeden kilometr drogi.
W 1997 r. koncesję na budowę autostrady A2 (Świecko-Stryków) otrzymała Autostrada Wielkopolska SA (AW SA), na A1 (Gdańsk-Toruń) - firma Gdańsk Transport Company SA (GTC SA), a na przystosowanie do pobierania opłat i eksploatację odcinka A4 Katowice-Kraków - Stalexport. Stalexport zaczął już pobieranie opłat za przejazd. GTC SA nawet nie była w stanie podpisać umowy koncesyjnej, a AW SA nie potrafiła zgromadzić odpowiedniej kwoty na rozpoczęcie inwestycji. W maju ubiegłego roku spółka ta zrezygnowała z koncesji na budowę odcinka Konin-Stryków, wobec czego na jego budowę zostanie zorganizowany nowy przetarg.
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej (MTiGM)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta