Publiczna traci
Oglądalność i wpływy z reklam stacji telewizyjnych w 2000 roku
Publiczna traci
LUIZA ZALEWSKA
Czy nadchodzą niewesołe czasy dla telewizji publicznej? W ciągu pierwszych miesięcy tego roku to właśnie jej najbardziej spadł udział w rynku reklamowym, a na dodatek do konkurencji odpływa widownia.
Z najnowszych danych firmy badawczej AGB Polska wynika, że w ciągu czterech miesięcy tego roku tylko dwóm programom zmniejszyła się oglądalność w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - publicznej Jedynce oraz satelitarnej stacji RTL 7. RTL 7 stracił niewiele, TVP 1 naprawdę sporo. W 1999 r. (styczeń - kwiecień) udział w rynku telewizyjnym Jedynki wynosił 28 proc., w 2000 roku zaledwie 25,3 proc.
- Wygląda na to, że nasi widzowie znajdują sobie ulubione zakątki gdzie indziej, a nasze filmy nie odpowiadają oczekiwaniom widza - mówi Sławomir Zieliński, szef Programu I TVP. Dodaje, że w dzisiejszych czasach wielką sztuką jest utrzymać pozycję lidera na rynku. - A jeśli mielibyśmy ją tracić, to powoli. Mamy wiele pomysłów na jesienną ramówkę, może to w czymś zaradzi - ma nadzieję Zieliński.
Publiczna Jedynka - mimo tego spadku - wciąż może się pochwalić największym audytorium, ale coraz częściej zagraża jej komercyjny Polsat. Nie tylko drastycznie zmniejsza się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta