Wszystko dla klienta
Wzrost wartości dla akcjonariuszy poprzez rozwój bankowości detalicznej
Wszystko dla klienta
JÓZEF BIELECKI BŁAŻEJ LEPCZYŃSKI
Bankowość detaliczna w najbliższych latach może stać się istotnym obszarem w podnoszeniu wartości banków. Zdaniem prof. Leszka Pawłowicza, w tym okresie gwałtownie nasili się presja ze strony akcjonariuszy na zmianę dotychczasowych sposobów zarządzania bankami krajowymi na takie, w których najważniejszym kryterium jest wartość firmy.
W Polsce od co najmniej trzech lat intensywnie rozwija się sektor bankowości detalicznej. Banki inwestują w rozwój małych, kilkuosobowych i w dużym stopniu nasyconych urządzeniami samoobsługowymi placówek, oferujących zazwyczaj kilkanaście standardowych produktów bankowych. Proces ten jest jednak znacznie opóźniony w stosunku do krajów Unii Europejskiej.
Dostępność usług finansowych jest w Polsce nadal kilkakrotnie mniejsza niż w krajach UE. Świadczy o tym chociażby wskaźnik liczby mieszkańców przypadających na jedną placówkę bankową, który wynosi ok. 7,2 tys., podczas gdy w Hiszpanii kształtuje się on na poziomie 1,2 tys. Niska dostępność do usług bankowych wynika z faktu, iż w naszym kraju funkcjonuje jeszcze przestarzały model dystrybucji oparty na dużych oddziałach bankowych. Oddziały te są dwukrotnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta