Dbałość o wizerunek
Zarządzanie odpowiedzialnością społeczną firmy
Dbałość o wizerunek
Standard SA-8000 (skrót SA oznacza social accountability, czyli obliczalność, a może raczej odpowiedzialność społeczną) uzyskało już kilkadziesiąt dużych firm światowych. W Polsce o normę tę ubiega się na razie tylko jedno przedsiębiorstwo - Elektrownia Opole.
Standard SA-8000 ustanowiony został w styczniu 1998 r. z inicjatywy Council of Economic Priorytes - wielkiej amerykańskiej pozarządowej organizacji konsumenckiej. Jest to uniwersalna norma, określająca wymogi w zakresie szeroko pojmowanych relacji z tzw. interesariuszami, czyli grupami ludzi powiązanych w jakiś sposób z firmą. Są to zarówno pracownicy firmy i ich rodziny, jak i klienci, czyli odbiorcy produktów lub usług. Zalicza się tu też dostawców lub kooperantów oraz społeczność lokalną, a więc środowisko, w którym firma działa.
Warunki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta