Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dbałość o wizerunek

13 września 2000 | Moja Kariera | AG

STANDARD SA-8000

Zarządzanie odpowiedzialnością społeczną firmy

Dbałość o wizerunek

Standard SA-8000 (skrót SA oznacza social accountability, czyli obliczalność, a może raczej odpowiedzialność społeczną) uzyskało już kilkadziesiąt dużych firm światowych. W Polsce o normę tę ubiega się na razie tylko jedno przedsiębiorstwo - Elektrownia Opole.

Standard SA-8000 ustanowiony został w styczniu 1998 r. z inicjatywy Council of Economic Priorytes - wielkiej amerykańskiej pozarządowej organizacji konsumenckiej. Jest to uniwersalna norma, określająca wymogi w zakresie szeroko pojmowanych relacji z tzw. interesariuszami, czyli grupami ludzi powiązanych w jakiś sposób z firmą. Są to zarówno pracownicy firmy i ich rodziny, jak i klienci, czyli odbiorcy produktów lub usług. Zalicza się tu też dostawców lub kooperantów oraz społeczność lokalną, a więc środowisko, w którym firma działa.

Warunki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2112

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament