Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Czarny kot w ciemnym pokoju

13 września 2000 | Moja Kariera | GR

WALKA KONKURENCYJNA

Czarny kot w ciemnym pokoju

Firma Henkel, produkująca m.in. kleje do glazury, zwróciła się do Komisji Etyki Reklamy, by ta wydała opinię, czy emitowana w telewizji reklama "Krzyżacy" konkurencyjnego Atlasa jest zgodna ze statutem Rady Reklamy. Według Henkla nie jest, bo np. "dyskredytuje w sposób obraźliwy i ośmieszający firmę Henkel oraz inne firmy o pochodzeniu niemieckim, jako producentów klejów do glazury", a także "zawiera element stosowany przez Henkla w reklamach" (chodzi o czarnego kota). Posługiwanie się humorem w reklamie jest ryzykowne, głównie z tego powodu, że dowcip może nie wypalić. Jednak bardziej ryzykowne są żałosne skargi, które zawsze robią złe wrażenie - również na klientach. G.RA.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 2112

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament