Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Statystyka jest jak bikini

13 września 2000 | Kraj | LZ
źródło: Nieznane

ROZMOWA

Robert Kwiatkowski, prezes TVP

Statystyka jest jak bikini

Telewizja wybranych kandydatów

FOT. ANDRZEJ WIKTOR

Jak Pan ocenia przebieg kampanii wyborczej w TVP?

ROBERT KWIATKOWSKI: Kampania jak kampania. Nie pierwsza, którą relacjonuje TVP, i nie ostatnia. Wypracowaliśmy standardy i trzymamy się ich - obiektywizm, bezstronność, równy dystans wobec wszystkich kandydatów. Próbujemy stworzyć miejsce do debaty publicznej.

Jak owe standardy mają się do raportu firmy Expert Monitor, która wyliczyła, że w sierpniu w bezpośrednich wystąpieniach w programach informacyjnych Aleksander Kwaśniewski zajął połowę czasu poświęconego wszystkim kandydatom na prezydenta?

Ze statystyką jest jak z bikini: pokazuje prawie wszystko, ale niektóre miejsca pozostawia zakryte. Nie wszystko więc ze statystyki wynika. Zresztą nie znam szczegółów tych badań, nie wiem, jaki miały zasięg, przy użyciu jakiej metodologii je przeprowadzono. W ogóle nie znam tej firmy.

Gdyby ją Pan znał, to jak skomentowałby Pan tak wielkie dysproporcje występujące między kandydatami?

Kandydaci obecni są w różny sposób w życiu publicznym. Jedni są posłami, inni nie. Jeśli poseł Marian Krzaklewski występuje w Sejmie w sprawie ustawy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2112

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament