Kampania żon
Jolanta Kwaśniewska to aktywność, Maryla Krzaklewska to rodzina i uroda
Kampania żon
Pani Maria, nazywana przez Krzaklewskiego Marylą, jest osobą energiczną, o wyrazistych poglądach, aktywną zawodowo. Publicznie nie jest jednak prezentowana jako samodzielna, przedsiębiorcza kobieta.
Fot. (C) MACIEJ KOSYCARZ /KFP
Kampanię kandydatów na prezydenta - zgodnie ze światową normą - uzupełnia aktywność ich żon. Jolanta Kwaśniewska przed wyborami reklamuje w telewizji publicznej i na billboardach swoją działalność charytatywną, a Maryla Krzaklewska stoi "pół kroku" za swoim mężem, starając się czarować wyborców swoją urodą i obecnością u boku małżonka.
Socjolog Andrzej Rychard podkreśla, że nie każdy kandydat chce w kampanii eksponować swoją małżonkę. - Obecność kobiety ma zwykle skutek łagodzący. Taki rodzaj aktywności w polityce, jaki proponuje Andrzej Lepper, nie bardzo się kojarzy z obecnością żony - mówi.
Nasz rozmówca nie chce przeceniać znaczenia żon dla wyniku wyborczego ich mężów. - Żona może uzupełnić wizerunek kandydata, a może być problemem, jeśli są powody, które nie zachęcają kandydatów do pokazywania swoich małżonek. W naszej sytuacji obecność żon wpływa raczej pozytywnie na image kandydatów - mówi Rychard.
Wizerunek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta