Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochody z kilku kawałków

02 stycznia 2001 | Moje Auto | ZZ

TECHNIKA

Produkcja aut z modułów pozwoli o 30 proc. zmniejszyć koszty

Samochody z kilku kawałków

Do fabryki samochodów, do finalnego montażu trafiają cztery moduły: przód auta, dach, kabina i tył. Wszystkie są kompletnie wyposażone i polakierowane. Połączenie ze sobą tych czterech "klocków" zajmuje minuty i samochód może opuścić fabrykę. Tak przedstawia się koncepcja modularnej produkcji aut, którą stopniowo zaczął wprowadzać koncern DaimlerChrysler, licząc, że w przyszłości pozwoli to zmniejszyć koszty o 30 proc.

Nie od dziś wielkie fabryki samochodów są w istocie wielkimi montowniami, w których składa się auta z gotowych podzespołów. Jednak jest tych podzespołów stosunkowo dużo i oczywiste było, że pojawi się myśl o zredukowaniu ich liczby do minimum. Nad taką koncepcją niemiecko-amerykański koncern pracował od trzech lat. Pewne jej elementy już wprowadził w życie w produkcji modeli Mercedesów klasy S i sportowych klasy C. Za tymi pierwszymi krokami mają pójść następne, co oznaczałoby przełomową zmianę w technologii produkcji samochodów.

Godzenie fabryk i klientów

Już od początków...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2202

Spis treści

Regiony Polski - Świętokrzyskie

Wyprawa na Makalu

Zamów abonament