Sztuka zarządzania
- Mity, a rzeczywistość usług finansowych
- Dwie racje
- Za tydzień w Sztuce Zarządzania
- Konkurs Mity, a rzeczywistość usług finansowych
RYS. JULIAN BOHDANOWICZ
Najważniejszym czynnikiem, od którego zależy zadowolenie klientów z usług instytucji finansowych, jest osobista obsługa i wrażliwość na ich potrzeby. Jednakże firmy często skupiają uwagę na zagadnieniach o mniejszym znaczeniu, jak: świadczenie usług przez 24 godziny na dobę, nowe produkty i niższe stawki opłat. Wielu menedżerów instytucji finansowych uważa, że największe zagrożenie stanowią dla nich nietradycyjni konkurenci, oferujący obecnie usługi finansowe. Jednakże na razie większość klientów nie jest zainteresowana ich usługami.
Najważniejsze ustalenia oceny postaw konsumentów usług finansowych w 10 krajach na świecie - przeprowadzonej przez Deloitte Research w 1998 r. - pod wieloma względami odbiegają znacznie od poglądów menedżerów sektora finansowego na to, jakie są życzenia ich klientów.
Deloitte Research przeprowadził ankietę na temat przyszłości detalicznych usług finansowych wśród 133 menedżerów banków i innych instytucji finansowych w 17 krajach. Menedżerowie zgodnie uważali, że ich sektor zmienia się nie do poznania. Według nich, klienci
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta