Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wybitny, bo kocha ryzyko

21 lutego 2001 | Moja Kariera | WS

Zarządzanie Jak oceniać kompetencje pracowników

Wybitny, bo kocha ryzyko

ZE SŁOWNIKA KOMPETENCJI HAY

WOJCIECH STARUCHOWICZ

Dlaczego jedni osiągają w pracy lepsze wyniki, a inni gorsze? Jedną z przyczyn może być niedopasowanie bardzo szeroko rozumianych kompetencji pracownika do przydzielonych mu obowiązków i stanowiska.

Według definicji przyjętej przez fimę doradczą Hay Group (opracowanej przez wchłoniętą przez nią firmę McBer) kompetencje to ukryte cechy osobowe, które są powiązane przyczynowo-skutkowo z doskonałymi wynikami w pracy i sukcesem zawodowym (są to np. pewność siebie, szybkość podejmowania decyzji, skłonność do ryzyka czy ciekawość świata). Odróżniają one pracowników doskonałych od dobrych i uwzględniają konkretną sytuację firmy i jej kulturę. Z badań przeprowadzonych na początku lat 90. w 44 firmach w USA wynika, że pracownicy wybitni osiągają o 123 proc. lepsze wyniki (mierzone w zyskach) niż przeciętni.

CZTERY KRĘGI

Badanie kompetencji to jeden z elementów propagowanego przez Hay Group "Modelu czterech kręgów". Obejmuje on czynniki zarządzania ludźmi, które razem wpływają na wyniki biznesowe organizacji. Są to: 1. wymagania, jakie stawia pracownikom otoczenie biznesowe i kultura organizacyjna, 2. ocena i rozwój indywidualnych kompetencji, 3. styl zarządzania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2244

Spis treści
Zamów abonament