Nie bujaj, łódko Bols
Nie bujaj, łódko Bols
EWA NOWIŃSKA, MICHAŁ DU VALL
Reklama piwa nie może się kojarzyć z niczym, co składa się na nasze życie. W każdym razie z niczym przyjemnym.
Znowelizowana ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zmieniła w istotny sposób zasady prowadzenia reklamy, promocji i sponsoringu napojów alkoholowych. Generalnie biorąc, ograniczyła je.
Przede wszystkim znacznie rozszerzyła zakres pojęcia "reklama napojów alkoholowych", gdyż obejmuje ona każde publiczne popularyzowanie ich znaków towarowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe; za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych między przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi (art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy).
Wprowadzone rozwiązania nasuwają istotne wątpliwości natury merytorycznej, podobnie zresztą jest w ustawie tytoniowej. Nastąpiło bowiem niemal całkowite zbliżenie reklamy do informacji. Reklamą staje się każdy publiczny przekaz obejmujący znaki towarowe i symbole graficzne z nim związane bez względu na to, czy zawiera uważane za zasadnicze dla reklamy elementy oddziaływania na emocje, czy też nie.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta