Śpiewajcie, ale tylko w reklamach
Śpiewajcie, ale tylko w reklamach
Według zeszłorocznej nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji polskie piosenki powinny stanowić 30 proc. muzycznego repertuaru stacji radiowych. Badania zlecone przez Związek Producentów Audio-Video dowodzą, że pod koniec września 2001 r. udział rodzimych utworów w programie RMF-FM, Radiu Zet i Esce wynosił średnio - 19,8 proc., 19,4 proc., 15,4 proc. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz nadawcy sugerują, że dane są wyrywkowe.
- Łamanie ustawy jest m.in. konsekwencją wprowadzenia w 1996 r. wyjątku od konwencji rzymskiej - mówi Marek Staszewski, pełnomocnik Związku Producentów Audio-Video. - Dzięki niemu nasi nadawcy za nadawanie zagranicznych piosenek nie muszą płacić tantiem producentom i wykonawcom. Za polskie musieliby. Ofiarą oszczędności padają krajowi artyści, ale i wydawcy, bo - zgodnie ze światowymi standardami - tantiemy za repertuar zagraniczny dla producentów nie trafiłyby do np. amerykańskiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta