Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Śpiewajcie, ale tylko w reklamach

26 października 2001 | Kultura | JC
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Muzyka Radia komercyjne łamią ustawę o radiofonii

Śpiewajcie, ale tylko w reklamach

Według zeszłorocznej nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji polskie piosenki powinny stanowić 30 proc. muzycznego repertuaru stacji radiowych. Badania zlecone przez Związek Producentów Audio-Video dowodzą, że pod koniec września 2001 r. udział rodzimych utworów w programie RMF-FM, Radiu Zet i Esce wynosił średnio - 19,8 proc., 19,4 proc., 15,4 proc. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz nadawcy sugerują, że dane są wyrywkowe.

- Łamanie ustawy jest m.in. konsekwencją wprowadzenia w 1996 r. wyjątku od konwencji rzymskiej - mówi Marek Staszewski, pełnomocnik Związku Producentów Audio-Video. - Dzięki niemu nasi nadawcy za nadawanie zagranicznych piosenek nie muszą płacić tantiem producentom i wykonawcom. Za polskie musieliby. Ofiarą oszczędności padają krajowi artyści, ale i wydawcy, bo - zgodnie ze światowymi standardami - tantiemy za repertuar zagraniczny dla producentów nie trafiłyby do np. amerykańskiej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2454

Spis treści
Zamów abonament