Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dzieci w reklamach bez ochrony

09 marca 2002 | Prawo | DP

RZECZNIK SYGNALIZUJE

Dzieci w reklamach bez ochrony

Dzieci występujące np. w telewizyjnych reklamach są zbyt słabo chronione przed zagrożeniami związanymi z podjętą aktywnością - pisze Paweł Jaros, rzecznik praw dziecka, do ministra pracy. Krytykuje w ten sposób znikome regulacje prawne dotyczące zatrudniania młodych ludzi w działalności kulturalnej, artystycznej i reklamowej. Mimo że nowelizacja kodeksu pracy z sierpnia minionego roku włączyła do naszego prawa dyrektywę Unii Europejskiej w sprawie ochrony młodych ludzi w pracy, pominęła kwestie angażowania dzieci w kulturze, sporcie, reklamie itd. Tymczasem - uważa Paweł Jaros - poddanie rygorom prawnym zatrudniania dzieci w tych dziedzinach jest szczególnie ważne dla rozwoju fizycznego i intelektualnego, a nawet ich bezpieczeństwa czy zdrowia. Dlatego zwrócił się do Jerzego Hausnera o podjęcie odpowiedniej inicjatywy legislacyjnej.

Brak okładki

Wydanie: 2565

Spis treści
Zamów abonament