Problemy wspólne i osobne
Problemy wspólne i osobne
Ubiegłoroczne załamanie na rynku reklamy, pogłębione dalszym spadkiem wydatków reklamowych w tym roku, dotknęło wszystkich firm medialnych. Wiele z nich ma teraz jeszcze więcej oporów przed ujawnianiem danych finansowych. Trudny rynek i zaostrzająca się konkurencja sprzyja fuzjom i przejęciom, choć budowę większych grup może zahamować nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji.
Kilka spektakularnych przejęć znanych tytułów, kolejne zmiany w kontrowersyjnym projekcie ustawy o radiofonii i telewizji, największa od kilku lat i nieudana oferta publiczna Grupy ITI, to tylko niektóre z ostatnich wydarzeń na polskim rynku mediów. W najbliższych miesiącach można spodziewać się kolejnych przejęć. Trwający od kilku lat proces konsolidacji nadawców i wydawców przyspieszyła zapaść na rynku reklamowym, która skłania wiele firm do poszukiwania inwestorów.
Jednak konsolidację i wzmocnienie tworzących się grup medialnych może zatrzymać nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która w obecnej wersji ograniczy radiowo-telewizyjne inwestycje dużych wydawców i nadawców. - Mamy silnie regulowany rynek, który w warunkach dużej recesji zagrożony jest jeszcze wprowadzeniem nowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta