Najstarsze i najmłodsze
Najstarsze i najmłodsze
Wyścigi samochodowe są polem rywalizacji także producentów podzespołów
FOT. (C) AP
W 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans auta pokonują taki dystans, jak bolidy w czasie całego sezonu Formuły 1. Równie słynne są wyścigi Daytona 500, które w tegorocznym sezonie oglądało m.in. 35 milionów telewidzów. Dla większości z nich ważne jest, kto wygra, dla firm motoryzacyjnych - co wygra.
Wyścigi samochodowe, a szczególnie te prestiżowe, są polem rywalizacji także producentów podzespołów samochodowych i w jakimś sensie również poligonem doświadczalnym. I chociaż w trosce o to, aby nie utracić prestiżu - nie wystawia się na wyścigi nie do końca sprawdzonej techniki, to jednak jest to próba dla wszelkich rozwiązań.
Rocznicowa rywalizacja
Tegoroczne wyścigi Daytona 500 i w Le Mans były dla producentów ważniejsze niż inne. Firma Bosch, która opracowała dokładnie 100 lat temu jedno z najstarszych i ciągle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta