Mozolna wspinaczka
Mozolna wspinaczka
We wrześniu wskaźnik optymizmu konsumentów zwiększył się o dwa punkty - był to trzeci kolejny miesiąc jego wzrostu. Jednak lepszym ocenom klimatu gospodarczego towarzyszył spadek skłonności do zakupów.
Poprawa nastrojów to przede wszystkim efekt papieskiej pielgrzymki i korzystniejszych opinii o polityce rządu. Jednocześnie widać jednak wyraźne zwiększenie oczekiwań inflacyjnych przy utrzymaniu się silnych obaw przed bezrobociem. Te właśnie czynniki coraz bardziej wpływają na nastroje konsumentów.
Zmiany odnotowane we wrześniowym sondażu Ipsos-Demoskop mają dość szczególny charakter. Wyraźnie poprawiły się opinie na temat stanu i perspektyw gospodarki kraju. Jednak uczestnicy badania gorzej niż w sierpniu oceniają własną sytuację materialną. Znacznie wzrosły obawy o kondycję domowych finansów w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Ograniczenie planów zakupu dóbr trwałego użytku wynikło,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta