Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Powietrzne limuzyny bez offsetu

24 marca 2003 | Ekonomia | ZL
źródło: Nieznane

Za 6 samolotów dla VIP podatnicy zapłacą 250 milionów dolarów. Zgodnie z prawem powinni też oczekiwać kompensat.

Powietrzne limuzyny bez offsetu?

Reanimowanie odrzutowców Jak-40 nie ma sensu. Samoloty przechodzące zasadnicze remonty na Białorusi raczej nie mogą liczyć na dokładniejszą obsługę. Ich silniki są paliwożerne i hałaśliwe. Jednokołowe podwozia nie gwarantują bezpiecznego lądowania. Ograniczeniem jest także ich niewielki zasięg. Nie da się bez międzylądowania dolecieć m.in. do Londynu.

FOT. PIOTR KOWALCZYK

ZBIGNIEW LENTOWICZ

Rząd nie zabiega o offset, który powinien towarzyszyć zamówieniom na luksusowe samoloty do przewożenia najważniejszych osób w państwie. Decyzja o nabyciu 6 powietrznych limuzyn wartości ćwierć miliarda USD zapadła. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi na przełomie czerwca i lipca.

Jak latają zagraniczne VIP-y:

brytyjskie

Ministrowie brytyjskiego rządu podczas zagranicznych podróży służbowych używają najczęściej wojskowych samolotów, za których zakup odpowiada ministerstwo obrony. Są one specjalnie przystosowane do przewozu ważnych osobistości, ale ze względów bezpieczeństwa ministerstwo milczy na temat ich specjalnego wyposażenia. Rząd płaci resortowi obrony za użytkowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2881

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament