Powietrzne limuzyny bez offsetu
Powietrzne limuzyny bez offsetu?
Reanimowanie odrzutowców Jak-40 nie ma sensu. Samoloty przechodzące zasadnicze remonty na Białorusi raczej nie mogą liczyć na dokładniejszą obsługę. Ich silniki są paliwożerne i hałaśliwe. Jednokołowe podwozia nie gwarantują bezpiecznego lądowania. Ograniczeniem jest także ich niewielki zasięg. Nie da się bez międzylądowania dolecieć m.in. do Londynu.
FOT. PIOTR KOWALCZYK
ZBIGNIEW LENTOWICZ
Rząd nie zabiega o offset, który powinien towarzyszyć zamówieniom na luksusowe samoloty do przewożenia najważniejszych osób w państwie. Decyzja o nabyciu 6 powietrznych limuzyn wartości ćwierć miliarda USD zapadła. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi na przełomie czerwca i lipca.
Jak latają zagraniczne VIP-y:
brytyjskie
Ministrowie brytyjskiego rządu podczas zagranicznych podróży służbowych używają najczęściej wojskowych samolotów, za których zakup odpowiada ministerstwo obrony. Są one specjalnie przystosowane do przewozu ważnych osobistości, ale ze względów bezpieczeństwa ministerstwo milczy na temat ich specjalnego wyposażenia. Rząd płaci resortowi obrony za użytkowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta