Hybrydy i sedesy
MIĘDZYNARODOWE BIENNALE SZTUKI W WENECJI
Hybrydy i sedesy
Jedno z tanich, a niekonwencjonalne rozwiązań - gigantyczny ścienny relief ze styropianowych opakowań po telewizorach
FOT. (C) REUTERS
MONIKA MAŁKOWSKA
Pięćdziesiąte biennale weneckie udało się jak nigdy dotąd. W tym roku Wenecja oblicza zyski na 50 mln euro, frekwencję - na 400 tysięcy widzów. Czy jednak ten sukces wynika z jakości prezentowanej sztuki?
Francesco Bonami, generalny kurator obecnego biennale, powierzył jedenastu innym kuratorom organizację ośmiu pokazów tematycznych, umieszczonych w Arsenale (sylwetki całej dwunastki, widniejące na banerze reklamującym imprezę, to praca polskiego artysty Piotra Uklańskiego). Jeśli do tego dodać kuratorów 64 prezentacji narodowych (32 umieszczonych w pawilonach w Giardini, pozostałych, zlokalizowanych w mieście i okolicach), autorów 19 wystaw i projektów towarzyszących biennale (zebranych pod nazwą Extra 50.), a także organizatorów rozlicznych wydarzeń efemerycznych, to samych kuratorów zbierze się całkiem spora kompania. Gdyby dodać do nich 380 artystów występujących na biennale i blisko setkę twórców wystąpień dodatkowych, to już można uformować ze dwa bataliony. Oto władze i wojsko przeglądu, skonfrontowane z niezorganizowaną armią oglądających....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta