Wyższe kary dla przewoźników; Jeden przewoźnik, jeden głos
Wyższe kary dla przewoźników
- Rozmowa na gorąco: Jaan Albrecht, prezes sojuszu Star Alliance
Według Brukseli ok. 250 tys. podróżnych w Europie w ciągu roku nie odlatuje w terminie z powodu overbookingu.
FOT> BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Parlament Europejski zatwierdził dyrektywę o podwojeniu odszkodowań wypłacanych przez linie lotnicze za nadmierną rezerwację (overbooking) i pozostawienie pasażerów w miejscu odlotu. Także za długie opóźnienia w odlotach. Organizacja konsumencka uznała ją za niedostateczną, przewoźnicy zareagowali różnie.
Dyrektywę, która zacznie obowiązywać od 2004 r., muszą jeszcze zatwierdzić ministrowie transportu UE. Jeśli zostanie zatwierdzona, przyjmie ją również i Polska w momencie wstępowania do Unii w maju przyszłego roku. Może się oczywiście zdarzyć, że polskie władze uznają, iż LOT jest linią słabszą od zachodnich gigantów lotniczych, i wystąpić o okres przejściowy w stosowaniu kar wobec naszego przewoźnika. Jest jednak bardzo wątpliwe, aby Komisja przystała na takie rozwiązanie, ponieważ uważa, że LOT jest bardzo konkurencyjny.
Wczoraj Europejskie Biuro Organizacji Konsumenckich BEUC wyraziło od razu ubolewanie, że jedynie pasażerowie regularnych linii będą korzystać z jej postanowień. Dyrektywa nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta