Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Numer jeden za siedem lat?

16 września 2003 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Johannes Thammer, wiceprezes Toyoty Motor Europe odsłania strategię marki w Europie

Numer jeden za siedem lat?

(C) TOYOTA

Jak ocenia pan pozycję Toyoty w Europie?

JOHANNES THAMMER: W 2000 roku planowaliśmy, że w ciągu pięciu lat sprzedaż Toyoty w Europie osiągnie 800 000 aut. Wygląda jednak na to, że sprzedaż założoną na 2005 rok osiągniemy dwa lata wcześniej. Dlatego opracowaliśmy zmodyfikowaną wizję naszej obecności w Europie i planujemy, że w 2010 roku sprzedaż Toyoty na Starym Kontynencie osiągnie 1,2 mln aut. Nie sądzimy, aby cały rynek rósł równie szybko jak nasza sprzedaż, jednak mamy solidne podstawy, aby twierdzić, że zrealizujemy nasze plany. Jednocześnie Fujio Cho, prezydent Toyota Motor Corporation powiedział, że Toyota w tym samym roku osiągnie 15 procent światowego rynku. Jeżeli uświadomimy sobie, że obecnie GM obejmuje 14,7 procent światowego rynku, to słowa Cho oznaczają, że zamierzamy zdobyć pozycję największego producenta aut na świecie.

W jaki sposób Toyota zamierza umocnić swoją pozycję w Europie?

- Podstawowymi modelami sprzedawanymi w Europie są Yaris, Corolla i Avensis. Wszystkie zaprojektowano w Europie, uwzględniając europejskie gusty. Wszystkie są produkowane w Europie, gdyż polityką Toyoty jest oferowanie właściwego produktu we właściwym czasie i miejscu. ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3027

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament