Pancerne z taśmy
Pancerne z taśmy
Samochody opancerzone sprawdzane są na poligonie. Testy nie ograniczają się do ostrzeliwania - na zdjęciu (kadr z filmu) Wybuch dwóch granatów - jest to jedna z trudniejszych dla konstrukcji prób
(C) DAIMLERCHRYSLER
Do niedawna produkcja opancerzonych limuzyn była domeną małychâ niezależnych firm, jak np. Trasco. Dziś coraz częściej staje się częścią działalności koncernów motoryzacyjnych. BMW i Mercedes-Benz oferują takie auta prosto z fabryki.
Mercedes buduje opancerzone limuzyny od 1928 roku - pierwszym klientem był cesarz Hirohito. Jednak dopiero w 1999 roku powstał dział Mercedes-Benz Guardâ zajmujący się wyłącznie budową takich pojazdów. Dzięki pracy 300-osobowego zespołu rocznie powstaje kilkaset autâ głównie przedłużonej klasy S (oraz wersji Pullman)â chociaż w ofercie są także opancerzone klasy E oraz G. Szacuje sięâ że na całym świcie eksploatowanych jest ok. 5000 opancerzonych mercedesówâ z czego ok. 30 procent w Europieâ tyle samo w USAâ 10 procent na Bliskim Wschodzieâ 5 procent w Afryceâ 5 procent w Azji i 20 procent w pozostałych regionach.
Integralne bezpieczeństwo
Specjaliści Mercedesa przekonująâ że czasy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta