Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla klienta nie ma nic ważniejszego od ceny

10 listopada 2003 | Ekonomia | AB LO AS

Handel Sieci oferujące produkty najtańsze konkurują ze sklepami wyrobów markowych

Dla klienta nie ma nic ważniejszego od ceny

Prawie 40 proc. Polaków szuka w sklepach najtańszych produktów żywnościowych; ponad połowa klientów kieruje się ceną także przy zakupie odzieży czy artykułów chemii gospodarczej - wynika z badań "Rz ". Promocyjna cena jest też najbardziej popularnym wabikiem w reklamach. W obrotach handlowych rośnie udział tanich produktów z własną marką sieci.

Sondaż "Rzeczpospolitej"

Lepszy sprzęt, tańsza odzież

Wykresy

Prawie 40 proc. klientów kieruje się ceną przy wyborze żywności i kosmetyków - wynika z badań wykonanych dla "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie. W przypadku odzieży i chemii gospodarczej cena ma jeszcze większe znaczenie. Jakość natomiast jest najważniejsza przy zakupie lodówki, pralki czy telewizora.

Stosunek do cen kobiet i mężczyzn nie jest jednakowy. Zależy to od rodzaju kupowanego towaru. Mężczyźni są bardziej oszczędni wybierając żywność i kosmetyki, a kobiety - wbrew pozorom - starają się kupić tańszą odzież. W przypadku sprzętu zmechanizowanego, kosmetyków oraz chemii gospodarczej różnic pod tym względem między płciami nie ma.

W jakim stopniu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3073

Spis treści
Zamów abonament