Dla klienta nie ma nic ważniejszego od ceny
Dla klienta nie ma nic ważniejszego od ceny
Prawie 40 proc. Polaków szuka w sklepach najtańszych produktów żywnościowych; ponad połowa klientów kieruje się ceną także przy zakupie odzieży czy artykułów chemii gospodarczej - wynika z badań "Rz ". Promocyjna cena jest też najbardziej popularnym wabikiem w reklamach. W obrotach handlowych rośnie udział tanich produktów z własną marką sieci.
Sondaż "Rzeczpospolitej"
Lepszy sprzęt, tańsza odzież
Wykresy
Prawie 40 proc. klientów kieruje się ceną przy wyborze żywności i kosmetyków - wynika z badań wykonanych dla "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie. W przypadku odzieży i chemii gospodarczej cena ma jeszcze większe znaczenie. Jakość natomiast jest najważniejsza przy zakupie lodówki, pralki czy telewizora.
Stosunek do cen kobiet i mężczyzn nie jest jednakowy. Zależy to od rodzaju kupowanego towaru. Mężczyźni są bardziej oszczędni wybierając żywność i kosmetyki, a kobiety - wbrew pozorom - starają się kupić tańszą odzież. W przypadku sprzętu zmechanizowanego, kosmetyków oraz chemii gospodarczej różnic pod tym względem między płciami nie ma.
W jakim stopniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta