Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Muzyka Interpretowana

29 kwietnia 2004 | Rzeczpospolita poleca | JS
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Muzyka interpretowana słowem Rozmowa z Zygmuntem Koniecznym, kompozytorem

  • 3 maja o zmierzchu
  • A to Polska właśnie

Zygmunt Konieczny Jeden z najlepszych polskich kompozytorów. Rocznik 1937, krakowianin z urodzenia, absolwent tamtejszej PWSM. Od 1959 roku związany z kabaretem Piwnica pod Baranami, był kompozytorem najsłynniejszych piosenek piwnicznych artystów, jak "Grande valse brillante", "Karuzela z madonnami", "Pejzaż", "Odchodzimy, przychodzimy", "Ta nasza młodość", "Groble". Muzyka Koniecznego współtworzyła m.in. wielkie spektakle teatralne Konrada Swinarskiego "Dziady" i "Wyzwolenie" czy "Biesy" Wajdy w Starym Teatrze. W warszawskich teatrach współpracował m.in. z Tadeuszem Łomnickim przy sztuce "Do piachu" Różewicza i z Maciejem Englertem w " Mistrzu i Małgorzacie" Bułhakowa. Ma duży dorobek w pisaniu muzyki do filmów, m.in. do "Krajobrazu po bitwie" Wajdy, "Lawy" i "Doliny Issy" Konwickiego, "Ucieczki z kina «Wolność»" Marczewskiego. Polskiego Oscara dostał w 1999 roku za "Historię kina w Popielawach", a w tym roku prestiżową statuetkę filmowego "Orła" za muzykę do "Pornografii".

Obecnie Zygmunt Konieczny odpowiada za...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3215

Spis treści
Zamów abonament