Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Można szybciej

08 lipca 2005 | Moje Podróże | NR

DANIA Można szybciej

Do ubiegłego roku autostradami można było jeździć tylko z prędkością 110 km/h, a innymi drogami - 80 km/h. Obecnie na wielu odcinkach autostrad podniesiono dopuszczalną prędkość do 130 km/h, a na szosach do 90 km/h, ale tylko tam, gdzie znaki na to wyraźnie zezwalają. To efekt m.in. nacisków kierowców, którzy chcieliby jeździć równie szybko co w sąsiednich Niemczech. I czasem, mimo wysokich kar (nawet 7000 koron duńskich), rzeczywiście tak jeżdżą. Za jazdę z ponad 0,8 promila alkoholu we krwi grozi grzywna do wysokości 1/25 rocznych zarobków lub więzienie.

Na autostradzie kierowca ma obowiązek włączyć światła awaryjne nie tylko w razie nagłego hamowania, ale także widząc niebezpieczeństwo wypadku z innych powodów.

Autostrady są bezpłatne. Jednak za przejazd mostem Storebaelt, łączącym Zelandię z Fionią, płaci się 200 koron, a mostem Oresund do Szwecji - 235 koron.

Rz Czytaj także
  • Wstęgą szos
Brak okładki

Wydanie: 3579

Spis treści

Ekonomia

Alitalia redukuje straty
Ambra kupuje akcje TiM
Apetyty na kredyty
Budżet Portugalii znowelizowany
Bumar ułoży tory na Filipinach
CLiF: możliwa ugoda ze skarbem państwa
Coraz częściej surfujemy w domu
Dobra passa funduszy
Dokąd pójdzie Hankook
EBC: wzrost będzie mniejszy
Enterprise Investors przejął Gamet
Euro po 4,12 złotego
Fala wzrostu wygasa
Funt traci po eksplozjach w Londynie
Gaz de France - 4,5 mld EUR z oferty publicznej
Gazprom - Shell na Sachalinie II
Heineken: browar w Rosji
Inwestorzy sprzedawali akcje
Inwestycje w Kompanii Węglowej
JC Decaux: grzywna
Japońskie rezerwy wyższe
Jest pierwszy partner
Jukos: udziały do zwrotu
Komentarz giełdowy
Korekta po zwyżkach
Logany z Maroka
Mała wiedza w Polsce
Nadzieja w eksporcie
Nadzór nad grupami finansowymi
Najbardziej tracili ubezpieczyciele
Nie musimy latać do Warszawy
Niedociągnięcia w telekomunikacji
Niezagrożone prognozy przychodów i zysku
Niższa akcyza pomoże
Nowy samolot Fischer Air
Obiecująco, ale nie bez ryzyka
Oszczędzanie obejmie też inwestycje
Partnerstwo Gazprom - Nowatek
PepsiCo skuszone serkami
Peugeot usuwa usterki
Pierwsze biuro z zagranicy
Plan przyjęcia euro pod koniec lipca
Potrzebne nowe prawo
Program bardzo skrócony
Przymiarka do wejścia na giełdę
Płacimy coraz więcej
Rafinerie w USA pracują pełną parą
Rosja: prywatyzacyjna amnestia
Spółka Air Liquide-Siewierstal
Strajk w Poznańskich Zakładach Taboru Kolejowego
Szybki, ale ryzykowny wzrost
Tekstylia z Chin - monitoring importu
TeliaSonera: oferta w Norwegii
To ważna inwestycja
Toyota się zastanowi nad inwestycją w Polsce
Trudne rozmowy o zwolnieniach
Udziałowca Ery poznamy w sierpniu
Udziały Slovak Airlines na sprzedaż
Volkswagen: inwestycja w Poznaniu
Większy CTL Logistics
Wkrótce krótka lista zainteresowanych
Wydarzenia dnia
Węgry ograniczą deficyt
Zbyt mało biopaliw
Zgoda dla Société Généralé
Zniszczyć konkurencję podwyżką
Zamów abonament