Kto pomoże ochronić znak
Gdy firma wprowadza na rynek nowy produkt, zazwyczaj nadaje mu taką nazwę, by odróżniał się od innych, zwracał na siebie uwagę konsumentów i z czasem zadomowił się w ich świadomości.
Wartość najsłynniejszych na świecie znaków, takich jak Coca-Cola czy IBM, szanowana jest na dziesiątki miliardów dolarów, ale i nasze rodzime znaki, jak Ludwik, Zelmer, Junak, Polo Cocta, utrzymują swoją siłę przez dziesięciolecia. Oczywiście są to przykłady z najwyższej półki, ale nigdy nie wiadomo, który produkt i związany z nim znak ma szansę na podobną karierę. Bierze się to stąd, że znak towarowy niesie wiele domyślnych informacji, którymi stopniowo obrasta, niekiedy przez lata. Ta jego swoista legenda sprawia, że w świadomości klientów rodzą się i utrwalają określone skojarzenia z danym produktem, na podstawie których podejmują oni decyzję o zakupie. Dany produkt identyfikowany jest jako ten, który spełnia oczekiwania, ma wysoką jakość i warto w związku z tym za niego więcej zapłacić. Dzięki temu znak towarowy staje się nośnikiem renomy i wizerunku firmy, dając jej przewagę nad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta