Najważniejsza jakość, a nie cena
Firmy kurierskie nie są zainteresowane konkurowaniem z pocztą w nowym obszarze. - W tej chwili nie mamy zamiaru wchodzić na rynek przesyłek do 350 g obsługiwanych dotychczas przez pocztę. W ofercie nie mamy usługi w cenie poniżej 6 zł. Naszym atutem jest szybkość i jakość, a nie niska cena - twierdzi Michał Mrozowski, zarządzający firmą kurierską Błyskawica z Gdyni. Małgorzata Kita, zastępca dyrektora firmy Sprinter, również nie widzi wielkiej szansy na rozwój w tym segmencie rynku. - Nie spodziewamy się wzrostu przychodów z przesyłek, które od początku tego roku są już objęte wolną konkurencją - mówi.
Jednak zdaniem Michała Mrozowskiego szansa na znaczące zwiększenie obrotów pojawi się w 2009 r. - Po całkowitej liberalizacji rynku pocztowego będziemy chcieli obsługiwać podmioty, które zlecą nam dostarczanie faktur w hurtowych ilościach. Chodzi na przykład o banki czy gazownie. Wówczas będzie to intratny biznes dzięki osiągnięciu efektu skali - tłumaczy Michał Mrozowski.
Firmy kurierskie przede wszystkim obsługują klientów biznesowych, dla których najważniejsza jest jakość serwisu. Konkurują szybkością świadczenia usług,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta