Mankamenty zagłówków
Nie wszystkie nowoczesne pojazdy zapewniają pasażerom i kierowcom wysoki poziom bezpieczeństwa. W niektórych zagłówki nie gwarantują pełnej ochrony w razie wypadku - stwierdza Niemieckie Stowarzyszenie Ubezpieczycieli GDV. Reasumując wyniki testów przeprowadzonych przez europejskie firmy ubezpieczeniowe we współpracy z brytyjskim instytutem Thatcham organizacja oceniła, że 29 proc. foteli w 177 testowanych pojazdach była nieodpowiednia. Jedynie 21 proc. zagłówków dobrze chroni przed urazem kręgosłupa. Najlepszą ochronę zapewniają samochody szwedzkie. Saab jest pionierem w technologii aktywnych zagłówków, które zmniejszają odległość między głową a fotelem w razie kolizji. Znacznej poprawy wymagają fotele małych samochodów, minivanów, sportowo-użytkowych - uważa GDV. Nowemu modelowi Civic udało się uzyskać ocenę dobrą, po poprzedniej złej.
DPA, P.R.