Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla klienta nigdy nie ma dobrych ofert

27 marca 2006 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

UBEZPIECZENIA Dla klienta nigdy nie ma dobrych ofert Przez ostatnich sześć lat liczba kradzionych aut zmalała o jedną trzecią. Na zdrowy rozum ceny polis również powinny spadać. Tymczasem rosły

Złodziejski szczyt przypadł w Polsce na 1999 rok. Ze statystyk Komendy Głównej Policji wynika, że zginęły wówczas prawie 72 tysiące aut. W ubiegłym roku zaś właściciele stracili już tylko 45 tysięcy pojazdów. W tym samym czasie ceny polis autocasco (AC) wykazywały odwrotną tendencję - w latach 2002 - 2004 wzrosły o ponad 12 procent. Tak wynika ze statystyk ubezpieczeniowego nadzoru. Wygląda na to, że spadek cen rozpoczął się dopiero w minionym roku.

Maluch zmienia statystyki

Ubezpieczeniowi specjaliści tłumaczą, że zmniejszenie liczby kradzionych samochodów o jedną trzecią nie znajduje prostego przełożenia na obniżenie cen polis autocasco. - Statystyki nadzoru nie dają pełnego obrazu - uważa Witold Jaworski, dyrektor ds. ubezpieczeń komunikacyjnych PZU. Wyjaśnia, że zawierają one dane dotyczące całych polis autocasco. W praktyce około 20 procent ich ceny związanych jest z ryzykiem kradzieży, zaś pozostałych 80 procent to cena pokrycia kosztów ewentualnego uszkodzenia samochodu. - Ponieważ naprawy drożeją, rośnie też ogólna średnia cena...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3799

Spis treści
Zamów abonament