Informacje
Informacje
Reklama jednak publiczna
W artykule "Reklama: kiedy publiczna, kiedy nie" ("Rzeczpospolita" z 2--3 czerwca br. ) pisaliśmy o wątpliwościach i rozbieżnościach interpretacyjnych powstałych na tle art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dokładniej -- dotyczących pojęcia "reklama prowadzona publicznie" oraz wynikającego z niego pojęcia "reklama niepubliczna".
Przypomnijmy, że w przepisie tym przewidziano jeden z wyjątków od zasady, że kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszystkie koszty poniesione w celu osiągnięcia tych przychodów (por. art. 22 ust. 1 ustawy) . Według bowiem art. 23 ust. 1 pkt 23 nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0, 25 proc. przychodu podatnika w skali roku podatkowego, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (identyczną treść ma art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) . Przynajmniej niektóre urzędy skarbowe odmawiały uznawania za koszty reklamy prowadzonej "w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób" wydatków ponoszonych na zakup nagród przyznawanych w konkursach reklamujących towary i w ramach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta