Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zły kontrakt utrudnia odzyskanie pieniędzy

03 lipca 2006 | Prawo | MK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRAWO HANDLOWE Zły kontrakt utrudnia odzyskanie pieniędzy Brak w umowie z zagranicznym kontrahentem klauzuli, że w razie sporu trzeba stosować polskie przepisy, może utrudnić lub całkowicie zablokować firmie dochodzenie praw

- Zagraniczny kontrahent naszej firmy płaci nam za każdą fakturę z opóźnieniem 2 - 3 tygodni. Chcemy wystąpić o odsetki, ale nie wiemy, ile możemy żądać. Czy nasza umowa podlega polskim regulacjom, czy zagranicznym? A może są jakieś normy unijne, które to regulują? - pytają przedstawiciele jednej z małych firm spod Warszawy na biznesowym forum internetowym. Podobne problemy mają też inne firmy handlujące z zagranicznymi partnerami, które nie pomyślały, aby w umowie z partnerem z zagranicy dokładnie uregulować takie kwestie. Dotyczy to nie tylko dostawy, ale i innych transakcji, m.in. zleceń, umów o dzieło,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3879

Spis treści
Zamów abonament