Malczewski w każdym domu
Kopia, zgodnie z wymogami prawa, musi różnić się od oryginału określonymi szczegółami. Przede wszystkim wielkością, jednak skala jest zachowana, to znaczy postacie na kopii mają tę samą wielkość, co na oryginale.
Na kopii nie ma sygnatury autora, ale jest z tyłu trwale opisana. Różni się od oryginału także szczegółem nieistotnym pod względem estetycznym. Ten utajniony szczegół opisany jest w dokumentacji muzealnej oryginału. To ma dodatkowo ułatwić identyfikację kopii, gdyby kiedyś pojawiła się w handlu antykwarycznym. Cena kopii w dużej mierze zależy od technicznej złożoności oryginału, nie zaś od jego powierzchni.
Anna Suwała od 30 lat maluje kopie w Muzeum Narodowym w Warszawie. Przykładowo dokonuje wyceny kopii obrazu "Dropie" Józefa Chełmońskiego, który zdobi galerię muzeum:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta