Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Malczewski w każdym domu

06 lipca 2006 | Moje Pieniądze | JM

RYNEK SZTUKI Malowanie kopii na podstawie reprodukcji to nierzetelność Malczewski w każdym domu Za 10 tysięcy kupimy kopię obrazu Canaletta. Ceny są stosunkowo niskie. To dobra okazja, żeby udekorować mieszkanie lub dom.

Kopia, zgodnie z wymogami prawa, musi różnić się od oryginału określonymi szczegółami. Przede wszystkim wielkością, jednak skala jest zachowana, to znaczy postacie na kopii mają tę samą wielkość, co na oryginale.

Na kopii nie ma sygnatury autora, ale jest z tyłu trwale opisana. Różni się od oryginału także szczegółem nieistotnym pod względem estetycznym. Ten utajniony szczegół opisany jest w dokumentacji muzealnej oryginału. To ma dodatkowo ułatwić identyfikację kopii, gdyby kiedyś pojawiła się w handlu antykwarycznym. Cena kopii w dużej mierze zależy od technicznej złożoności oryginału, nie zaś od jego powierzchni.

Anna Suwała od 30 lat maluje kopie w Muzeum Narodowym w Warszawie. Przykładowo dokonuje wyceny kopii obrazu "Dropie" Józefa Chełmońskiego, który zdobi galerię muzeum:...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3882

Spis treści
Zamów abonament