Wątpliwe powiększenie rynku
Majowe wyniki sprzedaży gazet nie potwierdzają opinii wydawnictwa Axel Springer Polska, że wprowadzony w połowie kwietnia jego "Dziennik" może poszerzyć rynek prasy codziennej. Według ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w maju prawie wszystkie ogólnopolskie tytuły zanotowały spadki sprzedaży (czyli rozpowszechniania płatnego ogółem) w porównaniu z tym samym miesiącem 2005. Najwięcej, bo ponad 14 proc., straciła lewicowa "Trybuna". O 2,3 proc. zmalała sprzedaż rynkowego lidera - "Faktu" (do 513,4 tys. egz.) W "Gazecie Wyborczej" obniżka ceny o połowę nie zdołała powstrzymać spadku średniej sprzedaży, która była w maju o ponad 9 proc. niższa niż rok wcześniej (447,7 tys. egz.). "Rzeczpospolita", która utrzymała cenę, zmniejszyła średnią sprzedaż o 5 proc., do 175,6 tys. egz. Ponad 7 proc. stracił "Super Express". "Dziennik" miał ponad 259 tys. egz. średniej sprzedaży, o 2 proc. więcej niż w kwietniu, gdy wszedł na rynek.
a.b.