Nasz dramat nietolerancji
Laco Adamik: To rzeczywiście niezrozumiałe, gdyż to bogata w formie i treści opera. Kiedy powstała, grywana była nawet w Ameryce. Teraz Paderewski na świecie jest znany znacznie bardziej niż Moniuszko, a w Polsce i za granicą jego jedyna opera pojawia się na scenie sporadycznie. Poza tym dyrektorzy teatrów wolą na ogół sięgać po to, co znane, sprawdzone. I nie ryzykować. Bo tu się trzeba napracować. Na szczęście niektóre sztuki odchodzą na jakiś czas w zapomnienie, by wybuchnąć po jakimś czasie z podwójną siłą. Może doczekaliśmy czasów, kiedy to dzieło przemówi do publiczności.
W...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta