Zdobywcy rynku
Historia Nutricii jest stara jak historia polskiej kawy zbożowej, którą produkowano tu od 1946 roku. Dziś opolska firma kojarzona jest przede wszystkim z odżywkami Bebiko, Bobovit czy Bebilon.
- Co druga odżywka zjadana przez polskie niemowlęta pochodzi z naszej firmy - cieszy się Andrzej Grosik, dyrektor Nutricii. - Na polskim rynku sprzedajemy 55 procent wszystkich odżywek.
Tradycja procentujeGrosik związany jest z firmą od ćwierć wieku. Najpierw były to Opolskie Zakłady Koncentratów Spożywczych, od połowy lat 60. znane z produkcji Bebiko, pierwszej w Polsce mlecznej odżywki dla niemowląt. Firma stała się liderem w branży żywności dla najmłodszych. Od początku lat 90. zakłady stały się spółką pracowniczą i zmieniły nazwę na Ovita. - Jednak systematycznie traciliśmy pozycję na rynku - wspomina dyr. Grosik. - Do Polski zaczęli wchodzić zagraniczni konkurenci.
Jednym z nich był holenderski koncern Nutricia, który w 1993 r. kupił Ovitę. Jeszcze do 2002 r. kaszki i mleko dla dzieci produkowano pod marką Ovita - Nutricia. W 2004 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta