Składki za pracowników zatrudnionych w krajach Unii Europejskiej
Tak, ale pod warunkiem że w Polsce przedsiębiorca przed delegowaniem siebie i pracowników prowadził działalność gospodarczą i będzie ją nadal prowadził podczas delegowania pracowników do pracy za granicą. Jeśli firma polska oddeleguje pracownika do pracy w innym państwie unijnym na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, to nadal polski pracodawca opłaca za niego składki do ZUS. Wówczas podstawą do zastosowania polskich przepisów będzie wystawiony i poświadczony przez ZUS formularz E 101. O jego wydanie występuje pracodawca wysyłający. ZUS wystawi formularz takiemu pracodawcy, który prowadzi tzw. godną odnotowania działalność na terenie państwa wysyłającego. Przy ocenie tego kryterium ZUS bada w pierwszej kolejności obroty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta