Chrystus, Piłat i płacząca Matka
W programie znalazło się przede wszystkim oratorium patrona festiwalu: "Chrystus na Górze OIiwnej".
Beethoven ukończył je w 1803 roku, ale potem kilkakrotnie dokonywał w nim poprawek. W sześciu scenach łączących się w dwie części przedstawił uczucia Jezusa w Ogrójcu, ukazał jego metamorfozę: od modlitewnego skupienia i strachu po decyzję przyjęcia na siebie posłannictwa zbawienia świata. W akcji biorą udział trzy postaci: Jezus (tenor), Piotr (bas) występujący w obronie swego Nauczyciela oraz boski posłaniec, anioł Serafin (sopran).
"Chrystus na Górze Oliwnej" to utwór niezwykle ciekawy nie tylko dlatego, że w bogatym dorobku Beethovena niewiele jest wielkich dzieł wokalno-orkiestrowych. Ta praca wyróżnia się niemalże operowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta