Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Literacki Nobel to interes

14 października 1995 | Plus Minus | MR

Niemcy

Literacki Nobel to interes

Książka to jest taki sam towar, jak każdy inny, podlega rachunkowi ekonomicznemu, powinna się sprzedawać, zwracać koszty i przynosić dochód. Chyba w żadnej innej gałęzi -- nazwijmy to brzydko -- produkcji artykułów rynkowych nie ma takich możliwości nieodpłatnej, a skutecznej -- i to na całym świecie -- reklamy jak w literaturze. Tą reklamą jest Nagroda Nobla.

Pisarz wyróżniony zdobywa natychmiast markę, o jaką samochody, pralki czy telewizory muszą toczyć zaciętą walkę konkurencyjną. Noblista -- pomijając już wszystkie inne walory pozaekonomiczne wyróżnienia -- otrzymuje z dnia na dzień status mercedesa wśród pisarzy. Jego książki kupują prawdziwi miłośnicy literatury, snobi, dentyści do biblioteczek w poczekalniach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 592

Spis treści
Zamów abonament