Literacki Nobel to interes
Niemcy
Literacki Nobel to interes
Książka to jest taki sam towar, jak każdy inny, podlega rachunkowi ekonomicznemu, powinna się sprzedawać, zwracać koszty i przynosić dochód. Chyba w żadnej innej gałęzi -- nazwijmy to brzydko -- produkcji artykułów rynkowych nie ma takich możliwości nieodpłatnej, a skutecznej -- i to na całym świecie -- reklamy jak w literaturze. Tą reklamą jest Nagroda Nobla.
Pisarz wyróżniony zdobywa natychmiast markę, o jaką samochody, pralki czy telewizory muszą toczyć zaciętą walkę konkurencyjną. Noblista -- pomijając już wszystkie inne walory pozaekonomiczne wyróżnienia -- otrzymuje z dnia na dzień status mercedesa wśród pisarzy. Jego książki kupują prawdziwi miłośnicy literatury, snobi, dentyści do biblioteczek w poczekalniach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta