Święto autora
Święto autora
Promocje książek to najczęściej małe święta autorów, którzy zapraszają krewnych, przyjaciół i znajomych, by razem z nimi cieszyć się swoim sukcesem. Promocje to jednak nie tylko spotkania czysto towarzyskie -- wydawcy często liczą na to, iż choćby krótka wzmianka w prasie czy telewizji o imprezie wzbudzi zainteresowanie nowym tytułem. Wielu jednak wydawców twierdzi, że najważniejszym miejscem promowania książki są imprezy targowe. Podstawowym elementem promocji jest najczęściej wysyłanie gratisowych egzemplarzy krytykom i dziennikarzom -- zdaniem niektórych wydawców daje to taki sam efekt, jak zorganizowanie imprezy promującej, goszczącej na ogół wielu przedstawicieli prasy. Jednak są one bez wątpienia tym, co podtrzymuje życie literackie -- bez nich byłoby ono ubogie, a nawet "w stanie śpiączki".
Potęga mediów
Działający już czterdzieści lat Klub Księgarza na warszawskiej Starówce początkowo organizował cotygodniowe spotkania literackie, poświęcone twórczości zapraszanych autorów. Od roku 1987, gdy zaczęła zmieniać się sytuacja na rynku wydawniczym, rozpoczęto organizowanie spotkań promujących konkretne książki, na ogół nowości. Dziś średnio trzy razy w tygodniu klubową salę wypełniają autorzy, tłumacze, krytycy i historycy literatury oraz ich goście -- jakiś czas temu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta