Kampania bez nowości, za to z wielkimi pieniędzmi
Kampania bez nowości, za to z wielkimi pieniędzmi
Dwa lata temu partie, które dostały się do parlamentu, wydały na kampanię ponad 145 mln zł. Ile muszą wydać tym razem?
– To będą zdecydowanie najdroższe z dotychczasowych wyborów. Idziemy w stronę amerykanizacji, pieniądze leją się strumieniami – twierdzi Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego. – Nasi politycy uważają, że liczba zdobytych głosów zależy od ilości wydanych pieniędzy.
Nie zgadza się z tym Ryszard Pieńkowski, wiceprezes sopockiej Pracowni Badań Społecznych. – Jeśli wybory odbędą się za dwa miesiące, to budżety kampanii będą podobne do tych z 2005 roku – argumentuje. – Zostało tak mało czasu, że nikt nie będzie ryzykował nowych chwytów.
Najwięcej oczywiście zarobi telewizja, której cenniki sieją prawdziwe spustoszenie w portfelach sztabów wyborczych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta