Druga młodość starych marek
"To‚ co dziś w modzie się liczy‚ to wypadkowa francuskiego couture i brytyjskiego krawiectwa" - mawia Vivienne Westwood‚ największy żyjący autorytet w dziedzinie historii stroju. Od lat systematycznie bada kroje i konstrukcje ubiorów zebranych w londyńskim Muzeum Victorii i Alberta. I twierdzi‚ że tylko dzięki temu się rozwija. "Spoglądając w przeszłość‚ zaczynasz dostrzegać standardy doskonałości (...). Próbując naśladować tę technikę‚ ćwiczysz własną" - przekonuje uhonorowana Orderem Imperium Brytyjskiego 66-letnia projektantka‚ była żona Malcolma MacLarena. Nawiązanie do dawnego angielskiego wzornictwa opatrzonego rozpoznawalną nazwą to dziś gotowy patent na sukces.
Jeździec na okularachOd dekady drugą szumną młodość przeżywa Burberry, który w zeszłym roku obchodził 150-lecie. W urodzinowej linii Icon Collections (kolekcja ikon marki) motywy Burberry zostały użyte w nowy sposób. Klamra "D" ściągająca rękaw płaszcza pojawiła się jako wzór...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta