Walka o wodę
Konkurencja na polskim rynku wody mineralnej jest coraz silniejsza. Aby zająć jak najlepsze miejsce, producenci nie szczędzą wydatków na inwestycje
Prawie 2,8 mld zł wydadzą Polacy na wodę mineralną w 2007 r. To o ponad 16 proc. więcej niż przed rokiem – szacuje Euromonitor International. Hossa na polskim rynku wody z pewnością się nie skończy na tegorocznym wzroście sprzedaży. Popyt na nią będzie szybko szedł w górę jeszcze co najmniej przez kilka lat. Według Euromonitora do 2011 r. nasze wydatki na wodę mogą zwiększyć się o blisko 35 proc. i sięgną ok. 3,7 mld zł.
Bój o miejsce na podium
Dobre perspektywy napędzają rywalizację pomiędzy producentami wody. Na razie nieosiągalne dla większości firm jest pierwsze miejsce zajmowane od lat przez wodę Żywiec Zdrój francuskiego koncernu Danone. Jej udziały rynkowe pod względem wartości sprzedaży przekraczają 26 proc.
Znacznie ostrzejsza walka toczy się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta