Licencje dla pośredników i zarządców nieruchomości
Od 1 stycznia 2008 r. zmieniają się zasady przyznawania licencji dla zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami. Na pytania, jakie nadeszły w tej sprawie do redakcji „Rzeczpospolitej”, odpowiadają ekspertki Departamentu Regulacji Rynku Nieruchomości z Ministerstwa Budownictwa.
Maria Rzempała i Monika Tyszka
Zatrudniam w biurze pośrednictwa nieruchomości osobę ze średnim wykształceniem. Jeszcze w tym roku złoży ona odpowiednie dokumenty niezbędne do uzyskania licencji, ale do egzaminu zamierza przystąpić dopiero w 2008 roku. Czy to prawda, że tylko raz będzie mogła podchodzić do egzaminu pisemnego?Tak Jeżeli osoba ta złoży dokumenty w roku 2007, to w 2008 r. przejdzie postępowanie kwalifikacyjne na takich zasadach, jakie obowiązują dzisiaj. Żeby uzyskać licencję, będzie musiała przejść postępowanie kwalifikacyjne z wynikiem pozytywnym, w tym m.in. zdać egzamin zawodowy. Jeśli część pisemna nie powiedzie się, to ukończy postępowanie z wynikiem negatywnym i otrzyma decyzję negatywną. Osoba ta nie będzie mogła ponownie przystąpić do egzaminu w 2008 r., ponieważ termin...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta