Uważaj na pułapki podczas promocji
Fałszywe obniżki cen, towary tylko pozornie rozdawane gratis, ceny w kasie wyższe niż na półkach – to największe grzechy sklepów organizujących promocje dla klientów
Promocja najczęściej zaskakuje klienta, nie daje mu dużo czasu na zastanowienie. – Kupujemy coś, czego przy wejściu do sklepu nie planowaliśmy – podkreśla Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Tę słabość kupujących coraz częściej, łamiąc prawo, wykorzystują handlowcy.
Co trzecia akcja podejrzana
Z raportu Inspekcji Handlowej dotyczącego głównie dużych sklepów wynika, że co trzeci produkt sprzedawany w promocji budził zastrzeżenia kontrolerów. Główne grzechy sklepów to nierzetelne informowanie o cenach oferowanych w promocji. Ceny sugerowane jako dotychczasowe były zawyżane, aby pokazać, jak dużą obniżkę zrobił sprzedawca, choć w rzeczywistości była ona symboliczna albo faktycznie w ogóle jej nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta