Wyścigówka inżyniera Satoru Yamaguchiego w seryjnej produkcji
Japońska firma z literką „L” w znaczku kojarzy się z luksusowymi i szybkimi samochodami, ale IS-F jest pierwszym sportowym modelem tej marki. Na dodatek całkiem udanym, bo da się nim jeździć zarówno po mieście, jak i na torze
Lexus IS-F powstał jako prywatny projekt głównego inżyniera tego modelu Satoru Yamaguchiego. W 2004 roku do modelu IS pierwszej generacji włożył silnik wyścigowej Supry i przekonał szefów koncernu do poprowadzenia tego auta po torze.
– Wszyscy wysiadali uśmiechnięci i chyba to zdecydowało, że zgodzili się na oficjalne uruchomienie projektu – wspomina kolega Yamaguchiego i jego zastępca Mamoru Sakamoto. – Pozwolili nam zatrudnić tylko kilka osób, a resztę musieliśmy wypożyczać z innych działów .
Litera F w nazwie modelu pochodzi od Fuji, ale nie chodzi tutaj o górę, lecz rozciągający się u jej podnóża sportowy tor. Należy on do Toyoty i jako jedyny w Japonii może gościć wyścigi Formuły 1. Między innymi na nim właśnie Lexus testował swój pierwszy sportowy model. Prototypowe lexusy także przejechały wiele kilometrów na zakładowych torach Toyoty w Japonii i USA w Arizonie oraz oczywiście na legendarnym torze Nuerburgring.
– Ocenialiśmy na nim komfort jazdy – mówi główny kierowca testowy Toyoty i Lexusa Todomitsu Kojima. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta