Patronat władz lokalnych nad imprezami masowymi
Instytucja honorowego patronatu władz lokalnych nad imprezami masowymi nie została uregulowana przepisami prawa. Dlatego też może budzić kontrowersje – pisze urzędnik państwowy z Łodzi
Postępowanie dotyczące wydania zezwolenia na organizację imprezy masowej reguluje ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (DzU z 2005 r. nr 108, poz. 909 ze zm.). Jest to szczególne postępowanie administracyjne ze względu na jego szybkość. Na wydanie decyzji właściwy organ administracji publicznej (wójt, burmistrz, prezydent) ma jedynie 14 dni (art. 8 ust. 1) wobec miesięcznego terminu w postępowaniu zwykłym (art. 35 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego). W interesie wnioskującego o wydanie zezwolenia jest więc, aby cała dokumentacja została dołączona do wniosku wszczynającego postępowanie. Braki formalne w tym zakresie nie zwalniają jednak organu z obowiązków wynikających z ogólnej zasady postępowania administracyjnego, tj. udzielania informacji prawnej uczestnikom postępowania (art. 9 k.p.a.). Gdy dokumentacja jest niepełna, a jest jeszcze wystarczająco dużo czasu do planowanego terminu imprezy, organ jest obowiązany wezwać wnioskodawcę do jej uzupełnienia. Dopiero zaniechanie wnioskodawcy (nieuzupełnienie dokumentacji przed upływem terminu załatwienia sprawy) prowadzi do wydania decyzji odmownej bądź pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Co zawiera decyzja
Decyzja (zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej), poza podstawowymi przewidzianymi w art. 107 § 1 k. p. a., powinna zawierać wiele dodatkowych elementów, takich jak: nazwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta