Pensja urzędnika zależy od kwalifikacji
Ustawa o pracownikach samorządowych wśród obowiązków osób zatrudnionych w lokalnej administracji wymienia stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
Pracownicy samorządowi powinni uczestniczyć w różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji. A to oznacza określone obowiązki dla pracodawcy. Mają oni przykazane, aby tworząc plany finansowe na dany rok, przewidzieć środki na podnoszenie wiedzy i umiejętności osób, które zatrudniają.
Uczestnictwo w szkoleniach i innych formach podnoszenia wiedzy jest obowiązkiem wszystkich zatrudnionych w samorządach, bez względu na podstawę zatrudnienia czy zajmowane stanowisko. O swoje jak najwyższe kwalifikacje powinni zatem dbać nie tylko ci, którzy są zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych czy kierowniczych urzędniczych, ale również osoby zatrudnione na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
Dlaczego warto się szkolić? Bo od posiadanych kwalifikacji zawodowych zależy, jakie wynagrodzenie otrzymuje pracownik.